רבה של אוקראינה עם בכירי ממשל בריטיים בכנס התמיכה בישראל

    אבי יעקב No Comments on רבה של אוקראינה עם בכירי ממשל בריטיים בכנס התמיכה בישראל

    הרה"ר לבריטניה הרב אפרים מירוויס לרבה של אוקראינה הרב משה אסמן בכנס תמיכה בישראל: "העם הבריטי איתכם לאורך כל הדרך, אנחנו תומכים בעם האוקראיני בסבל המתמשך שהם עוברים במלחמה" הרב אסמן השתתף כאורח כבוד באירוע של המפלגה השמרנית לצד בכירי הממלכה וראשי הקהילה היהודית במדינה. הרב הודה לרוה"מ לשעבר בוריס ג'ונסון על עמידתו המתמדת לצד אוקראינה

    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בלונדון התקיים השבוע אירוע תמיכה יוצא דופן בישראל, של המפלגה השמרנית בבריטניה, אירוע התמיכה בישראל הוא האירוע הפוליטי הגדול ביותר של השנה בבריטניה עם נוכחות של למעלה מ-800 איש. כל הקבינט הבריטי, ולמעלה מ-200 לורדים נטלו חלק באירוע. לצד כל נכבדי הקהילה היהודית בבריטניה.

    בין הנכבדים שנטלו חלק באירוע היו, הרב הראשי לאוקראינה הרב משה ראובן אסמן שליט"א שהוזמן כאורח אישי של שר החברה האזרחית לשעבר מר ברוקס ניומרק, ושל נשיא הכבוד של ה-CFI, לורד סטיוארט פולק. ראש הממשלה רישי סונק, ראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון, ראש הממשלה לשעבר ליז טראס, ראש הממשלה לשעבר תרזה מיי, הרב הראשי של בריטניה הרב אפרים מירוויס, שגרירי איחוד האמירויות, בחריין, ישראל ומרוקו בבריטניה.

    שהאירוע התמקד בתמיכה במדינת ישראל, הלורד פולק הקדיש בפתח דבריו מילים לכבוד הרב הראשי לאוקראינה, וסיפר לנוכחים הרבים על הפעולות הרבות שהרב אסמן נוקט מידי יום ביומו מאז תחילת המלחמה באוקראינה, בכדי למלט יהודים מהמדינה, ולדאוג לשלומם, רווחתם וביטחונם של היהודים וגם לאלה שאינם שנשארו בלב התופת.

    הרב אסמן ישב לאורך כל האירוע לצידו של ראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון, שלמרות שעזב את ראשות המפלגה השמרנית, היה אחד מכוכבי האירוע המכובד. הרב הראשי הודה במילים חמות לבוריס ג'ונסון ובירך אותו על עמידתו האיתנה לצד אוקראינה החל מתחילת המלחמה, "העם האוקראיני תמיד יזכור שאתה היית מהמנהיגים הראשונים שביקרו באוקראינה באמצע תקופת הלחימה, מספר פעמים, והשמעת החל מראשית המלחמה, קול ברור נגד התוקפנות הרוסית באוקראינה, ואת הסיוע הרב שנתת לעם האוקראיני הסובל".

    ראש הממשלה לשעבר ג'ונסון הודה לרב הראשי על המילים החמות ואמר לרב שהוא תמיד עומד לצד אוקראינה, " כחלק מהלקח שלנו ממאורעות העבר אנחנו צריכים להיות תמיד בצד הנכון של ההיסטוריה, אסור לעולם לשתוק מול הזוועות ופשעי המלחמה שמתבצעים באוקראינה." כמו כן הודה הרב אסמן לג'ונסון על מלחמתו כנגד האנטישמיות בבריטניה ותמיכתו הבלתי מתפשרת בעם היהודי ובמדינת ישראל.

     

    הרב משה ראובן אסמן, שהגיע לביקור בזק בלונדון לרגל האירוע, הוזמן לפגישה עם עמיתו הרה"ר לבריטניה הרב אפרים מירוויס, במהלכה דנו בשאלות הלכתיות שהתעוררו בעקבות הלחימה ובדרכים לסייע לקהילה היהודית שנותרה במדינה.

    "זהו עונג וכבוד גדול בשבילי לפגוש אותך, הרב הראשי לאוקראינה, שמעתי רבות על הקהילה שלך והפעילות העניפה שאתה מקיים באוקראינה, אנחנו במלחמה הטראגית העם הבריטי איתכם לאורך כל הדרך, אנחנו תומכים בעם האוקראיני בסבל המתמשך שהם עוברים, אני רוצה לברך אותך שה' יהיה בעזרך ובעזרת הקהילה היהודית באוקראינה, שה' יהיה בעזרתה אוקראינה". אמר הרב מירוויס לרבה של אוקראינה.

    הרב אסמן מצידו הודה במילים נרגשות לרבה של בריטניה על התמיכה הבלתי מתפשרת באוקראינה, "בשם העם האוקראיני, הממשלה באוקראינה והקהילה היהודית  אני מודה לך ולממשלה הבריטית והעם בבריטניה, אתם חברים טובים של אוקראינה, מה שאתה עושה למעננו יחד עם הקהילה שלך, שלחתם לנו ביגוד חם, גנרטורים וכל מה שאנחנו צריכים שם כעת, אתם ממש מצילים חיים, שה' יברך אותך".

    שעות לפני ששב חזרה לקהילתו באוקראינה, נפגש הרב הראשי גם עם שגרירת ישראל בבריטניה הגב' ציפי חוטובלי שסיפרה לרב אסמן על כך שהיא עוקבת מקרוב אחר הפעילות הענפה שהרב מקיים במדינה ומחוצה לה למען יהודי אוקראינה, והבטיחה לסייע ככל שתוכל.

    לאחר המסע הקצר בלונדון המשיך הרב בטיסה למולדובה ומשם בנסיעה של כעשר שעות ברכב לבירה קייב, וחזר להיות יחד עם בני הקהילה היהודית, כמו שעשה לאורך כל ימי המלחמה, שלא עזב את צאן מרעיתו גם בזמנים הכי קשים.  



    0 תגובות